brittlatour.reismee.nl

Werken zonder te zeuren, feesten zonder te slapen

Namaskara, (=namaste/hallo in Kannada)

Deze week is al de laatste week in India. De maand is echt omgevlogen!

Vorig weekend hebben we meegeholpen bij een tekenwedstrijd voor scholen bij het weeshuis. De president van Madikeri, een bekende komiek (zag er totaal niet Indiaas uit met zn rasta, hippe zonnebril en kleurig geruit pak) en een goochelaar kwamen ook op bezoek. Inclusief een hele horde fotografen en een cameraploeg. Wij zagen er in hun ogen natuurlijk ook erg interessant uit, dus we zijn op de Indiase tv geweest! En dan was niet de enige keer die dag. 's Avonds waren er namelijk optredens van kinderen in de Town hall ter ere van het Dussehra festival. Een soort groep 8 musical gevoel. De kinderen, zongen, dansen en speelden toneel. Het publiek werd ook gefilmd en de kinderen van het weeshuis zeiden dat ze ons op tv hadden gezien!

Eigenlijk zou ik deze week de trekking gaan doen, maar die kan helaas niet door gaan. Door de vele regen van het seizoen laat de overheid op dit moment geen mensen toe in het gebied. Maar, niet getreurd. Vorig weekend ben ik alsnog naar een olifantenkamp geweest! (Dezelfde als uit t programma van de trekking). Het weekend gingen we namelijk geen verre stad bezoeken ( ik denk dat iedereen nog bij moest komen van Hampi ;)). Maar om nou een heel weekend rond het huis te hangen als je in India bent wil ik toch ook niet. Gelukkig dacht Yvonne daar ook zo over dus zijn we zondagochtend om 7 uur met bus naar Dubare Elephant Camp gegaan. Daar zagen we de olifanten gewassen worden, eten krijgen en we hebben ook zelf een ritje op de olifant mogen maken! Toch nog een mini trekking dus, nu mis ik namelijk alleen de zware klim door de bergen, dus eigenlijk wel prima zo ;)

Deze week nog een keer doorbrengen in het weeshuis dus. Ik vind het steeds leuker want ik begin de kindjes nu een beetje te leren kennen, en zij ons natuurlijk. Ze zijn gelukkig al wat rustiger dan in het begin. We hebben een tuintje met bloemetjes aangelegd en dan vinden ze mooi. Duurde echt lang met dat onkruid plukken. Bot gereedschap dat uit de middeleeuwen leek te komen en veel met de hand graven. Hete zon en vieze handen maakt de kindjes niet uit. Ze zeuren niet en doen het werk nog beter dan wij! Verder gewoon lekker spelen en haren vlechten. Alleen zag ik gister dan ze regelmatig bij elkaar naar luizen (?!) aan t zoeken zijn. Dus mam, als ik terug ben mag je bij mij ook een ouderwetse luizencheck doen ;)

Vandaag is trouwens het 10-daagse Dussehra festival geeindigd. Ik ben gister vroeg in de avond met Deborah, Yvonne en Gireesh even het centrum in geweest. Het werd steeds drukker en hele straten zaten vol met mensen die spulletjes verkopen. Ook waren er veel druk aan festivalwagens aan het bouwen. Het zijn een soort enorme carnavalswagens met poppen, lichtjes en muziek. Pas om 12 uur 's nachts begint het festival echt. Voor ons was het dan echter te gevaarlijk om nog de straat op te gaan. Gireesh wist wel een plek waar we evt naar toe konden om te kijken, maar dan moesten we tot het einde blijven. En dat was niet eerder dan 7 uur 's ochtends. Aangezien we nu toch al een voorproefje en een groot deel van de wagens hadden gezien, zijn we 's nachts maar veilig thuis gebleven. Gireesh was wel nog om 22u in zn eentje gegaan en was rond 4 terug. Hij had in al die tijd maar 3 wagens gezien. Over een stukje straat dat normaal 2 min lopen was, deed hij nu meer dan 35 min zei hij. Het was zo druk dat hij amper wat had kunnen zien, De hele nacht was harde muziek en in de ochtend ook nog.

Toen we rond 10 uur 'sochtends vandaag naar weeshuis liepen zaten de marktmensen nog steeds op hun plek en kwam er af en toe nog een wagen langs. Feesten kunnen ze dus wel en slaap lijken ze niet nodig te hebben!

Morgen is al het laatste dagje in het weeshuis! Misschien ga ik zaterdag nog een natuurgebied ofzo bezoeken en dan is het al koffer inpakken. De busticket naar het vliegtuig is ook al binnen en dan zit ik binnenkort weer bij jullie in ons kikkerlandje!

Maak je overigens geen zorgen over mij, ik zal niet als een mager scharminkel terugkeren. Ben tot nu toe niet ziek geweest en het eten is hier veelal heel zoet (liters suiker) of vet (alles wat je maar kan bedenken frituren ze hier, van bloemkool tot de rijst zelf). En een bruin kleurtje heb ik ook al :) Nouja, mn armen en gezicht een beetje. Schouders en knieeen moeten natuurlijk bedekt zijn, dus heb leuke contrasten qua kleur haha). Alle foto's ga ik meteen als ik thuis ben selecteren - heb er al zo'n 900- zodat jullie letterlijk een nog beter beeld van het leven hier kunnen krijgen!

Tot snel!!!

Knuffel uit India

Reacties

Reacties

Annie en Cor

Zo wat heb jij al veel meegemaakt,en zoals jij het beschijft is india prachtig.
Fijn dat je het zo leuk hebt gehad ,maar de maand is inderdaad omgevlogen voor jou,maar dat komt dat je het zo fijn hebt gehad.
Geniet de laaste dagen nog en een goede reis terug.
Heel veel groetjes en tot de foto,s.

iris

Leuk! Ik zal je wel eens gaan zoeken op.tv, sta je misschien ook nog wel op YouTube.
Tussen die 900 foto's zit toch wel een foto in van een bruine koe voor fleur. Haha
We zien je wel verschijnen
Xxxx

Angela

Ha, ha, wereldberoemd in India! Maar goed is toch maar mooi gelukt om op t.v. te komen.
En de foto's willen we graag een keer zien.

Alvast een goede en veilige reis terug, maar eerst nog even genieten!

XXX

Wim Mercx

Als je jouw verhaal leest en je moet zelf zo dadelijk een griepprik gaan halen, dan is het toch maar oneerlijk verdeeld in de wereld!! Maar geniet ervan, want zoals het was, was het en zoals het wordt, wordt het. Ik ben benieuwd naar de foto's, al beloof ik niet dat ik in één dag alle foto's zal bekijken. Maak er maar een mooie selectie van. Een goede thuisreis en blijf gezond.

Oma Latour

Dag Britt,

Je wordt nog eens een TV-ster in India!
Jammer van de Trekking, maar een rit op een olifant is ook niet alledaags.
Leuk dat jullie samen met de weeskinderen een bloementuintje hebben aangelegd.
Lieve britt kom weer veilig thuis.

Oma

Ellen Faessen

Hey Britt,
Wat zijn die 4 weken omgevlogen, een reis en herinneringen die je altijd bij zullen blijven. Niels is al meer dan een maand terug en nog komen er steeds weer mooie nieuwe verhalen! Gaaf hoor, een goed reis en iedereen zal weer blij zijn als je terug bent in ons kikkerlandje!
Groetjes
Ellen

Nikkie

wat een leuke verhalen Britt! heb ze allemaal gevolgd :) wat fijn dat je niet ziek bent geworden en dus optimaal hebt kunnen genieten :) Goede terugreis gewenst en gezellig als je weer terug in Nijmegen bent :D ben benieuwd naar foto's/verhalen
groetjes!

Laura

Wat is die maand toch snel gegaan! Over een paar daagjes ben je alweer in het koude NL :o Ik ben echt benieuwd naar de rest van de avonturen die je hebt beleeft, want je hebt vast nog veel meer te vertellen! En de foto's die al op facebook voorbij kwamen zijn ook al leuk, dus ben nieuwsgierig naar de rest. Geniet nog van de laatste dagen daar :) xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active