brittlatour.reismee.nl

Eerste dagen in India!

Namaste everybody!

Ik ben inmiddels een paar dagen in India en het bevalt tot nu toe prima. Hier eindelijk een samenvatting van wat ik de afgelopen dagen heb gedaan ;)

Maandag ochtend ben ik samen met Antoinette aangekomen in Bangalore. Als je van het vliegveld naar buiten loopt komt je meteen een warme, zoete, vreemde lucht tegemoet. Welkom in India! Het ruikt hier echt anders, een mix van kruiden en uitlaatgassen ofzo. Buitenstond een coordinator van de origanisatie (Giresh ofzo) ons al op te wachten.De koffers werden boven op de auto gelegd en daar begon ons eerste avonduur in het Indiase verkeer. Auto's, motors en riksjas rijden kriskras door elkaar heen en er lijken geen verkeersregels te zijn. Wie het hardst toetert krijgt voorrang.

We werden naar een hotel in Bangalore gebracht waar de eerste nacht sliepen. De dag daarna zouden we naar Madikeri rijden waar ik de rest van de maand verblijf. We gingen even rondlopen in Bangalore en kwamen op een van de hoofdwegen in het centrum uit. Een grote markt was het, het krioelde van de mensen en vervoer en overal zaten mensen hun dingen te verkopen. We waren de enige blanken en helemaal op ons gemak voelde het niet. We durfden na alle verhalen over ziektes in India nog geen eten uit te proberen dus hebben het de hele dag maar gehouden bij chips en bananen.

De volgende ochtend kwam Giresh ons ophalen om met een busrit van 6 uur naar Madikeri te gaan. Ondertussen waren er nog meer deelnemens gearriveerd. Yvonne uit Nederland, Coline en Deborah uit (franstalig) Belgie en Shevon uit Engeland (Sheffield). We zouden eerst de bus om 2 uur nemen, maar Giresh belden dat we een bus later gingen nemen, rond 4. Met z'n allen propten we ons in de taxi en alle koffers gingen wederom het dak op. Eenmaal op het busstation van Bangalore haalde Giresh wat te eten voor ons. Het was een soort kruising tussen een pannenkoek en kroepoel en smaakt goed. Toen kreeg Giresh opeens te horen dat de bus van 4 ook niet ging. Er was een staking! Waarschijnlijk gingen de bussen alleen 's nachts rijden. Giresh ging overleggen met de taxichauffeur en de wilde ons uitendelijk met zn taxi helemaal naar Madikeri brengen. De koffers bleven gedurende de rit van 6 uur gewoon bovenop liggen. Best knap aangezien de Indiase wegen vol gaten en hobbels zitten...

Rond half 1 's nachts kwamen we bij de accomodatie in Madikeri aan. Er zaten nog 3 deelnmeners, Rudi en Chantal uit Nederland en Nina uit Frankrijk. Na een korte kennismaking gingen we maar slapen.

De volgende ochtend ging Dayal, de coordinatot die in het vrijwilligershuis is, ons wat uitleggen over de do's en don'ts in India. Daarna kregen we een rondleiding door Madikeri. Helaas was het de hele dag aan het regenen en ook best fris. Dus met regenjassen en paraplus gingen we naar buiten. In de middag en avond komt Aisha steeds voor ons koken. Ze maakt superlekker Indiaas eten voor ons klaar dat niet te pittig is.

Vandaag gingen we al om 7 uur naar de yogales die zo'n twee uur duurde. We fe eerste les zelfs al op onze kop moeten staan.. Daarna ontbijt en uitleg over de Indiase cultuur en een taalles. We hebben wat woorden en zinnen geleerd in Kannada, de plaatselijke taal. Daarna kwam Aisha en ging ze ons kookles geven. We hebben chapati's met een curry gemaakt. Dit keer was het superpittig!

Morgen gaan we naar Mysore, een stad die op 3 uur rijden van Madikeri ligt. Dat is maar een kort ritje. Alles dat minder dan 24 uur rijden is, is niet veel voor een Indier.

Tot het volgende verhaal! (Weet niet wanneer ik weet tijd heb, maar jullie zien het van zelf wel weer)

Laat maar een reactie achter hoor, vind ik leuk om te lezen :)

Liefs Britt

Linda

Wat een autoreizen zeg! Wel leuk dat je met een groepje Europeanen bent en het eten lijkt me lekker! Over een tijdje wen je vast aan alle sambal.. haha. xx

Laura

Hee!

Wat een gave dingen heb je tot nu toe al gedaan! Pittig eten en al op je kop staan bij yoga, die uni-yogalessen zijn nu vast een makkie voor jou haha :p En echt leuk dat je nu al een beetje echt Indias kan koken en al een paar zinnetjes spreekt. Ben benieuwd naar een volgende update van je avonturen!

Oh ja en wat grappig dat er iemand uit Sheffield bij jullie groep zit :D

xx

annie en cor

Hoi Britt
Wat fijn dat alles goed verlopen is en fijn dat je een leuke groep hebt.
Doe maar goed opletten met het eten koken dan hebben wij straks misschien lekkere recepten.
heel veel groetjes en tot het volgende verhaal.

Marlijn

Haha, wat een avonturen al beleefd! Leuk om al die andere reizigers te ontmoeten lijkt me :) Sterkte met al die autoritjes en de yogalessen, ben benieuwd wat je hierna nog moet doen! ;) En vooral veel plezier! xx

Wim Mercx

Toen ik je verhaal las over het niet-pittige eten, moest ik denken aan ons eerste bezoek aan een hindoestaanse kostschool in Suriname. ze hadden voor ons zonder pepers gekookt, maar wel in een pan die altijd werd gebruikt voor hun eten. Wij verbrandden alle zes, maar met suiker etc overleefden we het. Succes aldaar en graag tot het volgende nieuws!

kitty ( collega van jullie mam bij psz )

Hallo ,

Wat een avontuur ! Geniet ervan ..
Wat een droom reis zal dit zijn ... geniet van de cultuur , eten , mensen , geurtjes , en alle mooie dingen .

Groetjes kitty van rooij

opa en oma schrijft;

hoi britt we hebben je verhaal met veel aandacht en
plezier gelezen fijn dat alles goed verlopen is en dat je
een leuke groep hebt .en een lekker recept is altijd welkom .geniet zo veel mogelijk veel succes en
veel liefs en tot het volgende verhaal
houdoe xx .

Marijke Latour

Britt wat een andere wereld beschrijf jij!
Fijn dat je al zo goed opgevangen bent en dat je al het heerlijke Indiase eten geproefd hebt.Geniet ervan meiske.
We kijken uit naar het volgende verhaal.

Monique,Jos,Stefan en Lisa

Namaste Britt,

Jij zult wel helemaal zen zijn na 2 uur yogha op de vroege morgen :) !! Veel plezier en geniet van alle nieuwe ervaringen,Liefs van ons allemaal,

rachel

Hey britt!
Leuk om te lezen dat alles goed gaat! Die jogales had ik wel willen zien. Haha. Dat van die geur kan ik me wel voorstellen, zo rook het in ons huis ook voordat we erin trokken. Daar woonden ook indiers. Veel plezier en kijk nu al uit naar de volgende samenvatting!

Angela

Hee Britt,

Fijn dat je nu op de plaats van bestemming bent. Wat een andere wereld moet dat zijn, al die geuren, kleuren en vooral al die mensen om je heen. Binnenkort kunnen we dus allemaal bij jou op yoga-, kook- en taalles! Spannend. We kijken uit naar het volgende verhaal. Dikke kus uit het regenachtige Best!

Ellen Faessen

Hoi wereldreiziger,
Leuk hoor om je op deze manier te kunnen volgen! Geniet ervan dit zijn geweldige levenservaringen! De chaos in het verkeer, dan zeggen we dat het hier druk is! Nog heel veel plezier!